155418308_b72c1ec090

 

måndag, april 28, 2008

QUINOA OCH HASSELNÖTSKAKA eller TORTA CON QUINOA E NOCCIOLE

quinoa hazelnut cake

Vi har haft en lång helg med den italienska delen av familjen, den blev ännu längre pga att jag naturligtvis var tvungen att städa i två dagar. Inte för att jag ens kom i närhetern av hur det ska se enligt italiensk standard men jag tycker att det ser fantastiskt ut, har gått omkring och njutit i flera dagar och lekt med tanken att försöka hålla det så här fint. Och så har jag lagat mat och varit social. Fast ibland är det skönt att få dra sig undan i köket bland kastrullerna, inget fel på familjen, snarare jag som inte är van att umgås så där intensivt. Och fint väder har vi faktiskt haft med, hela helgen!

quinoa hazelnut cake



QUINOA OCH HASSELNÖTSKAKA eller TORTA CON QUINOA E NOCCIOLE

4 ägg
3 dl farinsocker
100 g smör, smält
70 g hasselnötter, hackade
2 dl quinoa, kokt
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver

- Vispa ägg och socker fluffigt.
- Tillsätt smält smör, hackade nötter och kokt quinoa, rör om ordentligt.
- Sikta i mjöl och bakpulver och blanda väl.
- Häll smeten i en kakform och grädda i 175 grader i ca 30 minuter. Kolla med tandpetare för att vara säker.

quinoa hazelnut cake

AddThis Social Bookmark Button
BlogRankers.com

Top Food & Drink Blogs